maanantai 30. elokuuta 2010

Vesiputouksia, viinaa, vintage-autoja ja vitusti kilometrejä..

Täällä taas päivittelemässä, oon ollu tän blogin kaa vähän laiska. Mutta asiaan, kuten otsikosta huomaatte, kaikenlaista on taas on taas tullu tehtyä. Kerrompa siis miten kyseiset sanat liittyy yhteen.

Vesiputoukset: OOh ja aah kävimme hostperheen kanssa erään viikonloppuretken yhteydessä kattomassa MacKenzie Falls nimisiä vesiputouksia, joilla on siis sama nimi kun mun hostsiskolla. Ne oli tosi kauniita ja ihan kiva et osu aurinkoinen päivä nii kuvistakin tuli kivoja. Täällä on meinaan satanut joka päivä jossain vaiheessa jo kolmen viikon ajan. Tällä alueella ei oo satanu näin paljon yhtenäkään vuotena sitten auvoisen kaheksakyt luvun. Minä Universaali Maanviljelijöiden Pyhimys toin heille sateen Kaukaa Pohjoisesta. Ja suomen kesä oli kuumin 165 vuoteen heto sen jälkee kun lähin. Kiiitäntästä.

Viina: Voi aussilapset lapset, eikö teille opeteta näissä sisäoppilaitoksissa mitään?? Jos menette juhlimaan ja ostatte vodkaa, niin älkää nyt hyvät ihmiset ostako sitä halvinta viromyrkkysemimetanolipakkasneste-merkkiä. Elikkäs lähettiin hostveljen ja sen kavereiden kanssa bileisii, ja hostveli halus juoda ostamaansa vodkaa ennen lähtöä. Eka se blandas sitä vanilla kokiksee (anteeks nyt mut YÄK) ja sitte se ja yks niist kavereist halus juoda viä shotit ennen lähtöä. Se kaveri pääsi etuovelle asti ennen ku se oksensi ja hostveli ehti jopa postilaatikon kohdalle. Molemmat oksensi etupihan puskiin varmaan vartin. Että semmosta vodkaa. Luulis että 30 000 lukukausi maksuilla ne oppis ees elämän perusasiat...

Vintage-autot: Siirtyäksemme hetkeksi hieman viattomampiin aiheisiin. Lähdettiin viime sunnuntaina sitten hieman ajelulle ja katsastamaan sitä sisäoppilaitosta johon mun hostsisko ens vuonna haluaa. Jotenkin päädyimme tapaamaan jotain vanhoja perhetuttuja, jotka oli sillee: Hei me ollaan just lähössä ajelulle meidän Vintageauto Kerhon kanssa, tulkaa mukaa! Näin siis päädyin ajeleen ympäri maaseutuu 1920-luvun Fordissa. Tai sinnepäin. No vanhassa kuitenkin. Täytyy sanoo etten kyllä tiiä millä tää porukka liimaa peruukkinsa että ne pysyy päässä, koska näissä autoissa TUULEE. Sisällä luultavasti enemmän kun ulkona.

Aamulenkillä Adeleideen (n. 600km) en ihmettelis.
Vitusti kilometrejä: Mun hosteilla on sitten semmonen Projekti Helmi. Tähän kategoriaan menee paitsi ruokavalio (kuuluisat Kielletyt Keksit), niin vielä enemmän juokseminen. Mut on laitettu täällä juoksuklubiin, mutta sen lisäks oon ajautunu juokseen kilpaa joka lauantai. Mää vaan kysyn millon sunnuntai klo: 7:00 juoksureeneistä ja lauantaiKILPAJUOKSUSTA tuli mun elämä? Ainniiiinjoo sillon kun muutin sen triathlonisti perheeseen vuodeks. Melkein unohdin. Normi viiikonloppuna juoksua tulee semmonen reilu 10km, josta osa kilpaa. Ei huhhuh. Aamulla oli tänää lihakset nii jumissa että hegitykse ajattelu teki kipeetä. Musta alkaa vähän tuntua ettei mun kroppa oo ihan rakennettu tätä varten...

Että tämmöstä tällä kertaa, kirjottelen pian taas. Huomenna pidän vapaapäivän ja meen Melbournee shoppailee, kun hostsiskon hammasraudat otetaa pois. Ikävä suomalaisia tovereita ja sitä auvoista aikaa jollon mun lenkkarit vaa loju jossai kaapin pohjalla unohdettuina :D

3 kommenttia:

  1. helmi jos on ikävä suomea ja meitä tovereitas, ni mulla ois yks ihan mahtava projekti sulle: ettei vaan tulis ikävä suomenkieltä (eirtyisesti äidinkieltä) ni miten ois et lukisit suomenkielisen runon ja kirjottaisit siitä konseptipaperille (10x10mm) oikein marginaalien kera 4-5 sivun analyysin? ihan siis vaan sun vuokses... voisit lähettää sen mulle tänne tarkastettavaks ja saisit sen takas kyllä kommenttien kera (jos mun käsiala muistuttaa hämäävästi Päivi Aron käsialaa ni se johtuu ihan vaa siitä et sun muistikuvat on ihan takaperosia ku oot urheillu nii plajon... kiitos <3

    VastaaPoista
  2. TYYPILLISTÄ ISLA! voi helmi sulla taitaa puskee se kulttuurishokki nyt pahasti päälle, mä tuun kilpaa perässä! Jutellaan pian, toivottavasti pärjäät. <3

    VastaaPoista
  3. OIII vähän hauskalta taas kuulostaa!!! :)) ihankun ei tossa muutossa toiselle puolelle palloo tarpeeks, pitää samalla tehä himo elämänmuutos triathlonistiks :D mut koita pärjää ja opeta niitä herranjumala juomaa, suinkaan noloo tommone (KRHM olikohan mulla varaa öö venaa-OLI) ;)) <3 pusmoi pärjäile!!

    VastaaPoista